• وبلاگ : گنجه
  • يادداشت : در هيبتي ز حيدر کرار...
  • نظرات : 1 خصوصي ، 2 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام، شب اول ربيع شب دفن پيامبر اکرم است. و بنا به روايتي قوي روز پنج ربيع شهادت حضرت محسن بن علي است. در هفت روز ابتداي اين ماه سه بار به خانه حضرت فاطمه تعرض کردند براي بيعت گرفتن از حضرت علي و اهل بيت پيامبر که نهايتاً منجر به آتش زدن در و آنچه مي دانيم شد...
    آغاز ماه ربيع سال 11 هجري ايام غصب خلافت از حضرت علي و بيعت گرفتن از مردم براي خليفه اول بود...
    با اين وصف علت شادي و مسرت خروج از صفر ((براي شيعيان)) چه مي تواند باشد؟ ضمن آنکه روايتي مبني بر وجود چنين مسرتي نداريم!!
    پاسخ

    سلام عليکم،در مورد رواياتي که فرموديد، اطلاعي ندارم ، پس نظري هم نمي دهم. اما يک حرف مطلق دارم در مورد اين موضوعات و آن اين که : مومن اگر سلوک نبوي داشته باشد، طبعا غمش بسيار است و نيازي به بهانه براي غم خوردن ندارد. اما قرآن به کافران مي فرمايد: کم بخنديد و زياد بگرييد و به مومنان مي فرمايد: يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْكُم مَّوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ?57?اى مردم به يقين براى شما از جانب پروردگارتان اندرزى و درمانى براى آنچه در سينه‏هاست و رهنمود و رحمتى براى گروندگان [به خدا] آمده است (57)قُلْ بِفَضْلِ اللّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْيَفْرَحُواْ هُوَ خَيْرٌ مِّمَّا يَجْمَعُونَ ?58?بگو به فضل و رحمت‏خداست كه [مؤمنان] بايد شاد شوند و اين از هر چه گرد مى‏آورند بهتر است (58)-يونسلکن ظاهرا بعضي دوستان بر ضد اين مي انديشند و رفتار مي کنند. سراغ دارم کساني را که تاريخ را زير و رو مي کنند که 1 روايت گير بياورند که 1 روز بيش تر غمگيني کنند -ظاهرا-براي اهل البيت، ولي در زمان شادي اهل البيت دريغ از 1 لب خند، يا 1 تبريک خشک و خالي.اين هر چه هست، قطعا اسمش اسلام نيست... بسيجي ترين فرد براي اسلام اميرالمومنين بود که بسّام بود و بشاش، و خصوصيتش هم اين بود که 1 لحظه را خرج دنيا نمي کرد و همه ي لحظه هايش ((کار)) بود، براي اسلام. اين که گفتم خروج از صفر مايه ي سرور است به اين خاطر بود که صفر غم افزاترين ماه سال است به خاطر وقايع و فجايعش و طبعا خروج از آن محيط شادي بخش است( 1هفته زودتر يا ديرتر) والسلام عليکم و رحمة الله...
    + والعاديات 
    سلام و خدا قوت
    روايتي قابل تأمل ويژه اول ربيع:
    اصل اين موضوع که از پيامبر اکرم نقل ميشود که فرمودند: " هرکس خروج ماه صفر را به من خبر دهد او را به بهشت بشارت ميدهم" صحيح است اما جريان از قرار ديگري است:
    پيامبر در مسجد بودند و فرمودند "هر کس که هم اکنون داخل مسجد شود او را به بهشت بشارت ميدهم." عده اي بدين خاطر از مسجد خارج شده تا فوري وارد شوند. پس از خروج آنها پيامبر فرمود "هر کس وارد مسجد شود و به خروج ماه صفر (يا ازار از ماههاي رومي) بشارت دهد او را به بهشت بشارت ميدهم" پس از آن عده اي وارد مسجد شدند. پيامبر از آنان پرسيد: اکنون در چه ماهي هستيم؟ "ابوذر" گفت: قد خرج صفر (يا ازار) يا رسول الله. پيامبر فرمود: " تو! را بر بهشت بشارت باد. من خود ميدانستم که ازار تمام شده. بدان که تو در سرزمين غريبي وفات ميکني در حالي که بر حقي و جرمت محبت به اهل بيت من خوانده ميشود. تو را به بهشت بشارت دادم تا همه بدانند که تو رستگاري."
    (لذا اصلا خروج صفر يا ازار يا اول ربيع، موضوعيتي نداشته و سخن از بر حق بودن اباذر بوده.)
    بحار الانوار. ج 22. ص 424
    پاسخ

    سلام عليکم، بارک الله... ربيعتون هم مبارک.سلام برسونيد!